Ajandekbor.hu ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a
rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek,
magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával
kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.ajandekbor.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed
ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról:
https://www.ajandekbor.hu//aszf.
Definíciók:
Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi,
Szolgáltatóval szerződést köt.
Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy.
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi
személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.

  1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
    A szolgáltató neve: Ajándékbor Kft.
    A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 2800 Tatabánya, Sárberki lakótelep 308. 3/7.
    A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus
    levelezési címe: ajandekbor@gmail.com
    A szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 11-09-029963
    A szolgáltató adószáma: 32109328-2-11
    Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha van): Tatabányai Törvényszék
    Cégbírósága
    A szolgáltató telefonszáma: +36202055571
    A szerződés nyelve: magyar
    A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
    tárhely.eu
    1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em. 241.
    Tel: +36 1 789-2-789
    support@tarhely.eu
    ShopRenter.hu Kft.
    Cím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
    Telefonszám: 06704102535 06-1/234-5011
    E-mail: info@shoprenter.hu
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    2
    Webcím: www.shoprenter.hu
  2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
    2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó,
    különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi
    szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker.
    tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.
    rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó
    jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
    2.2. A jelen ÁSZF 2022. november 5. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a
    Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben
    értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.
    2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak,
    valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének
    letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
    2.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más
    weboldalon közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban.
  3. REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS
    3.1. A szolgáltatás igénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető
    adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél megtámadhatja. Az eredményes megtámadás
    következtében a szerződés a megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek
    jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben
    Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
    3.2. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási
    késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja a
    Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat
    javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.
    3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az
    illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az
    oldalon).
  4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK
    4.1. A megjelenített termékek a webáruházból online (bizonyos esetekben telefonon) rendelhetők meg. A termékekre
    vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt 27%-os áfát,
    illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek), azonban nem tartalmazzák a szállítással,
    fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség -nem kerül felszámításra, kivéve ha a Felhasználó dísz-, vagy
    egyéb speciális csomagolást kér.
    4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg (ha
    lehetséges).
    4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak
    pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és
    egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM
    együttes rendelet szabályainak.
    4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, esetleg rendszerhiba
    miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni,
    hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek
    ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a
    vállalkozónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    3
    törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a
    felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és
    egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből
    jogok és kötelezettségek fakadnának.
  5. RENDELÉS MENETE
    5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a
    vásárlást.
    5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
    5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a
    „kosár” ikonra kattintva.
    5.4. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés – X”
    ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „+/-” ikonra kattint Felhasználó.
    5.5. Felhasználó megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
    5.5.1. Fizetési módok:
    Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal, vagy csomagpontra kerül kiszállításra, lehetőség
    van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak, vagy a csomagponton teljesítse készpénzben, vagy
    bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor.
    Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon
    belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a
    termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
    Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató
    által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
    Bankkártyás fizetés SimplePay-el:
    Tudomásul veszem, hogy Szolgáltató által a(z) https://www.ajandekbor.hu/ felhasználói adatbázisában tárolt alábbi
    személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok
    köre az alábbi: Számlázási név és cím, e-mail, telefonszám.
    Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az
    alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff
    5.5.2. Szállítási költség (bruttó összegek):
    Csomagpontra szállítás esetén 1 300 Ft
    Házhozszállítás esetén 2 000Ft
    5.6. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget
    tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt
    termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti
    időszakban.
    5.7. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte
    azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben
    jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
    5.8. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyéb
    feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.
    5.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az
    előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    4
    megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a
    mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát.
    Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A
    rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Felhasználónak
    lehetősége van a rendelés elküldése után is kérni az esetleges hibák javítását telefonon, vagy e-mailen.
    5.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás
    Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de
    legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses
    kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az
    Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási
    felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg
    regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
    5.11. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az
    szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata
    visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
  6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE
    6.1. A megrendelések feldolgozása munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon
    kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül
    feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a
    megrendelését.
    6.2. Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 3-5 munkanapon belül.
    6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár
    megfizetésére és a dolog átvételére köteles. Felhasználó a rendelését módosíthatja, vagy lemondhatja, amíg az eladó a
    szállítmányozó cégnek át nem adja, de utána Felhasználó tudomásul veszi, hogy csak az elállási jogával élve tudja
    érvényesíteni módosítási vagy törlési szándékát.
    6.4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély
    akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a
    fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó
    ajánlotta.
    6.5. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem
    teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
    6.6. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
    a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
    b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott
    teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
    6.7. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék
    nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget
    haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés
    esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.
    6.8. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen
    teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1)
    bekezdése szerint késedelembe esik.
    Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az
    elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez
    kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.
    Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe
    veszi követeléskezelő és/vagy ügyvéd segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési
    meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    5
  7. ELÁLLÁS JOGA
    7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti
    szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás
    nélküli elállási jog illeti meg.
    A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
    a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
    aa) a terméknek,
    ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott
    terméknek,
    ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
    ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
    a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy
    napon belül gyakorolhatja.
    Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
    Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de
    12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
    7.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.)
    Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
    7.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy
    az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
    7.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja
    elállási jogát.
    7.5. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
    7.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
    7.7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása
    alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
    szabtak.
    7.8. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
    a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a
    teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
    egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
    befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
    felbontása után nem küldhető vissza;
    e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a
    piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a
    szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót
    sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha
    az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    6
    j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés,
    étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
    meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett,
    előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
    tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
    Az egyedi igények alapján elkészült ajándéktárgyakra elállási jog nem érvényesíthető.
    7.9. Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
    visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben
    felmerült költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.
    7.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk,
    kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
    alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
    7.11. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés
    Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy
    Szolgáltató címen leadni.
    7.12. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
    7.13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A
    visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
    7.14. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
    7.15. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által
    felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
    7.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó
    bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell
    figyelembe venni.
    7.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek
    valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban
    történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a
    telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza
    Fogyasztó Szolgáltató részére.
    7.18. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
    meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
    7.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt
    érhető el.
    7.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el
    7.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.
    7.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
    7.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy
    üzleti tevékenysége körében jár e.
    7.24. Elállási jog gyakorlásának a menete:
    7.24.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató
    elérhetőségein jelezni.
    7.24.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    7
    előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon
    belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén
    az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
    7.24.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb
    elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a
    14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az
    elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
    7.24.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató
    által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés
    megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
    7.24.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára
    szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab
    kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
  8. SZAVATOSSÁG
    Hibás teljesítés
    A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban
    megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés
    időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a
    jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.
    Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
    körében jár el.
    Kellékszavatosság
    8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
    Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a
    Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
    8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
    Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve,
    ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
    teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette,
    úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott
    kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt
    volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
    A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni,
    vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
    a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a
    leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
    b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
    c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi
    indokolttá; vagy
    d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás
    észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé
    tenni.
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    8
    Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak
    bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
    A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben
    visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel
    kapcsolatos kötelezettségeinek.
    Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani,
    amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
    A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
    A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru
    eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt –
    üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru
    eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés
    költségeinek viselését.
    Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés
    esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
    A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a
    megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
    Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok
    tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi
    szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában
    is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
    Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része
    tekintetében szünteti meg, úgy
    a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
    b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített
    vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
    8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
    Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
    felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől
    számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már
    nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig
    érvényesíthető).
    Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás
    meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális
    tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
    a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
    b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt
    következik be vagy válik felismerhetővé.
    8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
    Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
    8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó Fogyasztónak
    minősül)?
    A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    9
    feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A
    teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert
    hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
    Termékszavatosság
    8.6. Milyen esetben élhet Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
    Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt
    érvényesíthet.
    8.7. Milyen jogok illetik meg Fogyasztót a termékszavatossági igénye alapján?
    Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
    8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig,
    ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
    8.9. Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül
    érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
    8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék
    hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.
    8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
    – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
    Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
    párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
    termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
    8.12. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést
    követő 1 éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog
    természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ez alapján a Szolgáltató nem tartozik szavatossággal, illetve
    jótállással, ha bizonyítani tudja, hogy a kár a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott
    igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű
    használatából keletkeztek.
  9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
    (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
    9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó
    hátrányára nem térhet el.
    9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
    9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
    9.4. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
    9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    10
    9.6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud
    nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás
    lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.
    9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző
    hatóság kérésére bemutatni.
    9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
    Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles
    a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus
    úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
  10. VEGYES RENDELKEZÉSEK
    10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért
    teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
    10.2. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek
    érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
    10.3. Amennyiben Szolgáltató a ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem
    tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli
    nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi
    feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel
    vagy kikötés szigorú betartásához.
    10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
    10.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal
    más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató
    viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó Fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján
    a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti
    bíróság kizárólagosan illetékes.
    10.6. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános
    hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
    10.7. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési
    műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési
    helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli
    kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
    10.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján
    történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről,
    valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ
    EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
  11. PANASZKEZELÉS RENDJE
    (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
    11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége
    mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével
    kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
    11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével
    nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos
    álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
    11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és
    intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a
    válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    11
    11.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását
    kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):
    11.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
    A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.)
    Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár
    el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
    11.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
    Baranya Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
    Fax száma: (72) 507-152
    Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
    Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
    E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
    Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
    Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
    Telefonszáma: (76) 501-525; (76) 501-532; (70) 702-8403
    Fax száma: (76) 501-538
    Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
    Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu
    E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
    Békés Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
    Telefonszáma: (66) 324-976
    Fax száma: (66) 324-976
    Elnök: Dr. Bagdi László
    Honlap cím: www.bmkik.hu
    E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    12
    Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501-871 (folyamatban lévő ügyek)
    Elnök: Dr. Tulipán Péter
    Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
    E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
    Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
    Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
    Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    Elnök: Dr. Horváth Károly
    Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
    Fejér Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    Elnök: Dr. Vári Kovács József
    Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
    E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu
    Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    13
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-217
    Elnök: Dr. Bagoly Beáta
    Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
    Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
    Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
    Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
    Fax száma: (52) 500-720
    Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
    Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
    E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
    Heves Vármegyei Békéltető Testület
    Levelezési cím: 3300 Eger, Pf. 440.
    Ügyfélfogadás: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. földszint
    Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615
    Elnök: Dr. Gondos István
    Honlap cím: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet
    E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
    Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet
    Telefonszáma: (20) 373-2570
    Fax száma: (56) 370-005
    Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
    Honlap cím: https://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet
    E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
    Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    14
    Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
    Telefonszáma: (34) 513-010
    Fax száma: (34) 316-259
    Elnök: Dr. Bures Gabriella
    Honlap cím: www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet
    E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
    Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/a
    Telefonszám: (32) 520-860
    Fax száma: (32) 520-862
    Elnök: Dr. Pongó Erik
    Honlap cím: www.nkik.hu
    E-mail cím: nkik@nkik.hu
    Pest Vármegyei Békéltető Testület
    Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
    Telefonszáma: +36 1 792 7881
    Elnök: Dr. Koncz Pál
    Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu
    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
    Somogy Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
    Telefonszáma: (82) 501-000
    Fax száma: (82) 501-046
    Elnök: Dr. Csapláros Imre
    Honlap cím: https://www.skik.hu/bekelteto-testulet-159
    E-mail cím: skik@skik.hu
    Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    15
    Telefonszáma: (42) 420-180
    Fax száma: (42) 420-180
    Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
    Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu
    E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
    Tolna Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
    Telefonszáma: (74) 411-661; (30) 664-2130
    Fax száma: (74) 411-456
    Elnök: Mónus Gréta
    Honlap cím: https://www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet_2
    E-mail cím: bekeltett@tmkik.hu; kamara@tmkik.hu
    Vas Vármegyei Békéltető Testület
    Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
    Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645; (30) 956-6708
    Fax száma: (94) 316-936
    Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
    Honlap cím: www.vasibekelteto.hu
    E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
    Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
    Telefonszáma: (88) 814-121; (88) 814-111
    Fax száma: (88) 412-150
    Elnök: Dr. Herjavecz Klára
    Honlap cím: www.bekeltetesveszprem.hu
    E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
    Zala Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    16
    Telefonszáma: (92) 550-513
    Fax száma: (92) 550-525
    Elnök: Dr. Molnár Sándor
    Holap cím: www.bekelteteszala.hu
    E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
    11.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető
    testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek
    eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
    érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a
    Fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
    11.8. Az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén –
    az Fgytv. 20. §-ában meghatározott illetékességi szabályok figyelembevételével – valamennyi vármegyei (fővárosi)
    kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.
    11.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele
    egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után
    nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
    11.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A békéltető testületi eljárást a
    Szolgáltató igénybe veszi. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a
    meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye
    vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, a
    vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének
    felajánlására terjed ki.
    11.11. Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a
    Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani,
    amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
    A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
  1. SZERZŐI JOGOK
    12.1. Miután a https://www.ajandekbor.hu/, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos
    a https://www.ajandekbor.hu/ weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése),
    újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és
    értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót ugyanakkor
    bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.
    12.2. A https://www.ajandekbor.hu/ weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás
    esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
    12.3.. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett
    másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
    12.4. Tilos a https://www.ajandekbor.hu/ weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a
    felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata,
    amellyel a https://www.ajandekbor.hu/ weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
    12.5. A https://www.ajandekbor.hu/ név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a
    Verzió: 7. · Elfogadás dátuma: 2022.11.05 · Generálás dátuma: 2022.11.05 · Frissítés dátuma: 2023.10.05 · Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    17
    Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
    12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti
    meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. A szerzői jogi jogsértés esetén
    Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
  2. ADATVÉDELEM
    A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.ajandekbor.hu//adatvedelem
    Tatabánya, 2022. november 5.
    Elállási nyilatkozat minta
    (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
    Címzett (név, postai cím, e-mail cím, fax szám, telefonszám): Ajándékbor Kft., 2800 Tatabánya, Sárberki lakótelep
  3. 3/7. , ajandekbor@gmail.com, +36202055571
    Alulírott kijelenti, hogy eláll az alábbi áruk adásvételétől:
    Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:
    Fogyasztó(k) neve:
    Fogyasztó(k) címe:
    A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):
    Dátum: